Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach budowlanych z perspektywy inwestora
Grupa tematyczna: Branża deweloperska
Data: 18-19.04.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Zarządzanie ryzykiem na etapie projektu inwestycji – metodyka unikania błędów w ramach realizacji inwestycji
- Prawidłowe konstruowanie umowy między inwestorem a wykonawcą - działania mające na celu obniżenie potencjalnego ryzyka we współpracy
- Określenie właściwej alokacji ryzyka – rozkład zidentyfikowanych przez inwestora potencjalnych ryzyk (ryzyka związane z realizacją projektu; ryzyka prawne; ryzyka finansowe)
- Wzorcowa alokacja ryzyk vs przykłady nieadekwatnej alokacji – przykłady zapisów umownych
Przerwa kawowa
Działania inwestora zapobiegające występowaniu ryzyka w kluczowych etapach realizacji inwestycji
- Odstąpienie od umowy o roboty budowlane – zasady rozliczeń między stronami
- Postępowanie w przypadku upadłości firmy – uprawnienia inwestora
- Instytucja zabezpieczenia należytego wykonania umowy – rozliczenia i spory z tym związane
Przerwa na lunch
Roszczenia wykonawcy i podwykonawcy wobec inwestora – jak im zaradzić i jakie rozwiązania stosować?
- katalog roszczeń przysługujących wykonawcy i podwykonawcy – omówienie wybranych roszczeń (najciekawszych z punktu widzenia inwestora)
- mechanizmy obronne przed roszczeniami i ocena ich skuteczności
- praktyczne aspekty związane z dochodzeniem roszczeń (w tym dokumentowanie potencjalnych roszczeń)
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Prawo a praktyki na rynku – najnowsze orzecznictwo sądowe i zasady postępowania w procesach budowlanych
- Pytania i odpowiedzi - praktyki branży w zakresie stosowania prawa -przepisy o faktyczne działania rynku, kontrowersje, interpretacje, wątpliwości
Przerwa kawowa
Nowe przesłanki odpowiedzialności solidarnej inwestora
- Zgoda inwestora na zlecenie przez wykonawcę robót budowlanych podwykonawcy – ryzyko podwójnej zapłaty przez inwestora wynagrodzenia za zrealizowane prace
- Obowiązki inwestora względem innych uczestników procesu inwestycyjnego
Przerwa na lunch
Odbiór inwestycji – możliwe konflikty na linii inwestor – wykonawca
- związane ze stanem technicznym zdanej inwestycji, niespójność projektu ze stanem rzeczywistym etc.
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Zarządzanie ryzykiem na etapie projektu inwestycji – metodyka unikania błędów w ramach realizacji inwestycji
- Najnowsze orzecznictwo sądowe i zasady postępowania w procesach budowlanych
- Nowe przesłanki odpowiedzialności solidarnej inwestora
- Odbiór inwestycji – możliwe konflikty na linii inwestor-wykonawca
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Perspektywa wystąpienia ryzyka inwestycyjnego na etapie planowania, realizacji i końcowego odbioru inwestycji jest zjawiskiem powszechnym i kosztownym. W przypadku podjęcia działań obniżających potencjalne ryzyko, przedsiębiorca ma możliwość zabezpieczenia się i uniknięcia błędów na poszczególnych płaszczyznach projektu budowlanego. Podczas konferencji zostaną omówione praktyczne rozwiązania konfliktów występujących przy realizacji inwestycji budowlanych. Dodatkowo zostaną zaprezentowane metody unikania błedów w ramach przedsięwzięcia poprzez prawidłowe konstruowanie umowy między inwestorem a wykonawcą.
Serdecznie zapraszamy do udziału w wydarzeniu podczas którego dowiedzą się Państwo:
- jakie działania podjąć by zapobiec występowaniu ryzyka w kluczowych etapach realizacji inwestycji,
- jakie metody służą zapobieganiu i rozwiązywaniu żądań wykonawcy i podwykonawcy wobec inwestora.
Grupa docelowa:
Konferencje kierujemy do przedstawicieli firm deweloperskich w szczególności do zarządu, działów prawnych oraz działu ds. inwestycji. Ponadto adresatami konferencji są także kancelarie prawne, firmy inwestycyjne oraz firmy doradczo – konsultingowe działające na rynku nieruchomości.
Działy:
- Prawny
- Inwestycji
- Przygotowania i realizacji inwestycji
- Umów
- Nieruchomości
- Kontraktów
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 14.03.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 14.03.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach budowlanych z perspektywy inwestora „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 28.02.2018 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 14.03.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 14.03.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.04.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie ryzykiem w przedsięwzięciach budowlanych z perspektywy inwestora (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 14.03.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 14.03.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.