Wdrażanie rozwiązań sztucznej inteligencji - dobre praktyki, aspekty prawne
Grupa tematyczna: IT i nowe technologie, Prawo
Tagi: RPA | sztuczna inteligencja | robotyzacja | AI | ERP | KYC | biała księga
Data: 06-07.09.2021r.
Program
Rejestracja uczestników
Projektowane rozporządzenie o AI – zarys regulacji
- Podstawowe założenia rozporządzenia – risk based approach
- Adresaci rozporządzenia
- Podział systemów AI według stopnia ryzyka
- Systemy nieakceptowalnego ryzyka
- Systemy wysokiego ryzyka – zarys ogólny
- Systemy ryzyka innego niż wysokie
- Nadzorowanie i karanie
- Co dalej? Perspektywy na dalsze stadia życia projektu
Piotr Kaniewski,
Kochański & Partners
Przerwa
Systemy wysokiego ryzyka – obowiązki producentów i użytkowników
- Systemy wysokiego ryzyka – zasady kwalifikacji
- Obowiązki związane z analizą ryzyka i nadzorem nad systemami
- Obowiązki związane z umieszczaniem na rynku i wykorzystaniem AI wysokiego ryzyka
Piotr Kaniewski,
Kochański & Partners
Przerwa
Wprowadzenie produktu lub usługi AI do organizacji – perspektywa zamawiającego i dostawcy
- Matryca obowiązków: co dostawcy, co klienta, co wspólne?
- Obowiązki stron a rozwój (nauka) modelu AI
- Największe wyzwania dla zamawiającego i dostawcy
- Obowiązki wynikające z regulacji sektorowych
Piotr Kaniewski,
Kochański & Partners
Regulacje dot. AI a RODO i Privacy
- Dane wrażliwe w projekcie rozporządzenia o AI
- Stosunek rozporządzenia o AI do RODO
- Kluczowe wyzwania dot. przetwarzania danych osobowych
Monika Maćkowska-Morytz,
Kochański & Partners
Zakończenie I dnia
Rejestracja uczestników
Wykorzystanie AI do zwiększenia cyberbezpieczeństwa
- Istotne zagadnienia cyberbezpieczeństwa, do rozwiązania których warto wykorzystać AI
- Przykłady zastosowań
- Istotne problemy przy wdrażaniu rozwiązań AI w obszarze cyberbezpieczeństwa
Józef Sulwiński,
SEQRED
Nadzór nad systemami AI w projekcie unijnego rozporządzenia
- Aktualne ramy nadzoru nad AI – stan na 2021
- Właściwy organ, organ notyfikowany, organ notyfikujący – kto jest kim?
- Obowiązkowe procedury administracyjne dla twórców AI oraz certyfikowanie systemów AI
- Piaskownice regulacyjne a tworzenie rozwiązań wykorzystujących AI
dr Michał Mostowik,
DLK Legal
Przerwa
Grupa robocza ds. AI przy KPRM a Rozporządzenie ws. AI - status prac
Łukasz Łyczko,
PwC Legal
Praktyczny wpływ Rozporządzenia AI na usługi innowacyjne
- Wpływ Rozporządzenia AI na usługi w sektorze e-commerce
- Rozporządzenie AI a działalność start-upów w branży FinTech
- Rozporządzenie AI w działalności sektora bankowego i finansowego
Łukasz Łyczko,
PwC Legal
Konrad Frąckowiak,
PwC Legal
Przerwa
Zastosowanie sztucznej inteligencji w automatyzacji procesów biurowych
- Od czego rozpocząć proces robotyzacji?
- Możliwości zastosowań AI w robotyzacji
- Co to jest inteligentna robotyzacja procesów?
- Praktyczne aspekty wdrożenia robotyzacji
Robert Ćwiertnia,
Crowe Polska
Zakończenie
Opis wydarzenia
21 kwietnia 2021 roku Komisja Europejska wydała Rozporządzenie w sprawie sztucznej inteligencji. To pierwsza próba wdrożenia ram prawnych w zakresie AI wśród państw członkowskich, a cel propozycji nowych przepisów to rozpowszechnienie rozwiązań AI, inwestycji i innowacyjności na terenie całej UE. Komisja w swojej regulacji skupiła się na ryzyku, stosując zasadę: im większe ryzyko – tym surowsze podejście organu, a co za tym idzie – surowsza kara za niedostosowanie się do wymogów. W rezultacie mamy do czynienia z systemami AI, które zostały podzielone na cztery kategorie, w zależności od ich poziomu ryzyka. O projektowanym rozporządzeniu, systemach ryzyka oraz porównaniu obowiązków wynikających z regulacji sektorowych opowie Państwu zespół Ekspertów z Kancelarii Kochański & Partners. Przedstawią cały zestaw polityk, procedur oraz obowiązków, jakie należy wdrożyć i stosować w organizacji, aby uniknąć kar ze strony organów nadzoru. Podczas drugiego dnia skupimy się na bardziej praktycznych aspektach, Eksperci opowiedzą o cyberbezpieczeństwie, czy zastosowaniu sztucznej inteligencji w automatyzacji procesów biurowych. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w warsztatach, które pomogą prawidłowo wdrożyć obowiązki, jakie będą spoczywać na podmiotach wykorzystujących rozwiązania sztucznej inteligencji.
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy przedstawicieli działów:
- IT
- Rozwoju
- Innowacji
- Strategii
- Prawnych
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Paulina Jaworska
Team Leader, Senior Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 535 300 442
e-mail: p.jaworska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.08.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.08.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wdrażanie rozwiązań sztucznej inteligencji - dobre praktyki, aspekty prawne „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 195 zł + 23% VAT do 23.07.2021 r.
-
1 395 zł + 23% VAT do 13.08.2021 r.
-
1 595 zł + 23% VAT po 13.08.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 6.09.2021 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wdrażanie rozwiązań sztucznej inteligencji - dobre praktyki, aspekty prawne (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.08.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.08.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.