
Metody ocen pracowniczych – wszystko o rozmowach oceniających Warsztat managerski
Grupa tematyczna: Rozwój osobisty
Data: 22-23.05.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Filozofia SOOP – co podlega ocenie
- Co podlega ocenie? – kompetencje i wynikające z ich opisów zachowania
- Co to jest Kompetencja? (Wiedza, Umiejętności, Postawa)
- Uwspólnienie rozumienia pojęcia kompetencja – poziom zachowań na przykładzie 4 wybranych nazw kompetencji
- Kalibracja wskaźników oceny
Przerwa kawowa
Model kompetencji zawodowych
- Grupy kompetencji zawodowych
- Powiązanie kompetencji z zadaniami stanowiska pracy
- Profil kompetencji dla stanowiska pracy
- Etapy procesu oceny
- Operacjonalizacja kryteriów oceny
- Kompetencje
- Etapy tworzenia systemu ocen
- Opisy stanowisk
- Kryteria ocen i wyznaczniki behawioralne
Przerwa na lunch
Metody oceniania
- Metody absolutne
- Ocena opisowa
- Zarządzanie przez cele
- Assessment center
- Skale ocen
- Listy kontrolne
- Technika wydarzeń krytycznych
Przerwa kawowa
Metody oceniana cd.
- Porównanie ze standardami
- Metody relatywne
- Zarządzanie przez cele
- Ocena 360º
- Ranking
- Porównywanie parami
- Metoda wymuszonego rozkładu
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Zasady i techniki komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- Narzędzia komunikacyjne wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej
- Technika UFO
- Technika FUKO
- Model Informacji zwrotnej „Z” i „Kanapka”
- Technika Czteropolowego Feedbacku
Przerwa kawowa
Struktura rozmowy oceniającej
- model struktury rozmowy oceniającej
- Rozpoczęcie
- Ocena sposobu wykonywania zadań i obowiązków
- Ocena kompetencji
- Cele na kolejny okres
- Plan rozwoju
- Podsumowanie
- Prowadzenie rozmowy Oceniającej
- Najczęstsze błędy managerów popełniane w rozmowach oceniających
Przerwa na lunch
Wykorzystanie wyników systemów ocen okresowych
- Ocena potencjału kadrowego w kontekście polityki personalnej
- Efektywny system doskonalenia kadr i jego składniki
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, plany szkoleń
- Ścieżki kariery
- Planowanie rozwoju kadr
Przerwa kawowa
Trudne sytuacje podczas rozmowy oceniającej. Asertywność jako narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia rozmów oceniających
- Wyrażanie własnych opinii
- Zamiana komunikatu „Ty” na komunikat „Ja”
- Asertywna obrona własnego stanowiska
- Bariery wdrożenia systemów ocen okresowych
- Rola kadry menedżerskiej w wprowadzeniu systemów ocen okresowych
- Zmiana organizacyjna
- Zachowania pracowników
Zakończenie szkolenia; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
„Z obserwacji rynku wynika, że większość przedsiębiorstw nie dysponuje systemami ocen po prostu, a jeśli już takowe ma, to działają one dysfunkcyjnie. Problemy z ocenami pracowników skutecznie zniechęcają firmy do sięgania po to rozwiązanie, jednak czy słusznie? Czy istnieje zatem recepta na efektywny system ocen okresowych?”
Anna Fabiszak-Muzyka
W ramach szkolenia uczestnicy:
- nauczą stosować się zasady budowania efektywnego systemu ocen okresowych dla kształtowania polityki personalnej w swoim zespole
- przejdą trening udzielania feedbacku w różnych sytuacjach:
- pochwały
- rozmowy dyscyplinującej
- rozmowy oceniającej w modelu coachingowym
- przejdą trening umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej, z uwzględnieniem nowoczesnych metod asertywnej komunikacji
- nauczą się wykorzystywać wyniki oceny pracowniczej w praktyce np. podczas trudnej rozmowy podsumowującej
- poznają metod doskonalenia kadry w przedsiębiorstwie
- przejdą trening tworzenia opisu stanowiska pracy i zapoznają się z etapami procesu oceny pracowniczej
Cel szkolenia:
Celem szkolenie jest nauka metod tworzenia oceny pracowniczej i nabycie umiejętności prowadzenia rozmowy oceniającej, w taki sposób, który pozwoli dopasować dalsze działania w odniesieniu do potrzeb, rozwoju i możliwości pracownika.
Metody:
- case study
- testy
- scenki
- testy autodiagnostyczne
Szkolenie kierowane do:
- Dyrektorów, Managerów, Kierowników
- Managerów różnego szczebla, zarówno tych bardziej doświadczonych, jak i debiutujący w roli liderów
- Specjalistów HR, pracowników działów zarządzania zasobami ludzkimi
- Wszystkich osób odpowiedzialnych za przeprowadzanie ocen okresowych w firmie
Benefity:
- materiały w wersji elektronicznej i papierowej
- filmik instruktażowy
- kameralne grupy
- 15 godzin szkoleniowych
- lunch i przerwy kawowe
- certyfikat uczestnictwa
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.04.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.04.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Metody ocen pracowniczych – wszystko o rozmowach oceniających Warsztat managerski „Szkoleniu” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Szkoleniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Szkoleniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Szkoleniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 295 zł + 23% VAT do 27.04.2018 r.
-
1 495 zł + 23% VAT po 27.04.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Szkoleniu obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Szkolenia, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 21.05.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Metody ocen pracowniczych – wszystko o rozmowach oceniających Warsztat managerski (dalej: „Szkolenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Szkolenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Szkolenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Szkoleniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Szkolenia i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Szkolenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Szkoleniu, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.04.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.04.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Szkoleniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Szkolenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Szkoleniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Szkolenie, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Szkoleniu o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Szkoleniu, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Szkolenia.
Prowadzący

Anna Fabiszak-Muzyka
Ekspert w zakresie kompleksowego wspierania organizacji i ludzi w nich pracujących
ZAUFALI NAM























