
Centralizacja zakupów – skuteczne strategie i dobre praktyki
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 05-06.06.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Optymalny zakres i podejście do centralizacji zakupów w Grupie Kapitałowej
- Co warto kupować lokalnie a co centralnie?
- Najczęściej spotykane problemy w zamówieniach centralnych
- Efektywny proces centralizacji zakupów w organizacji zakupowej
- Optymalny zakres centralizacji w Grupie Kapitałowej
Przerwa kawowa
Zasady współpracy działów zakupowych a centralizacja zakupów
- Korzyści i zagrożenia wspólnego zarządzania i administrowania zakupami
- Budowa strategii zakupowych dla kategorii a centralizacja zakupów
- Organizacja departamentu zakupów – Modele budowy wspólnej kultury organizacyjnej
- Zarządzanie umowami i oceną dostawców w ramach grupy
- Wpływ spółki matki na spółki córki przy zamówieniach centralnych
Przerwa na lunch
Modele i ramy współpracy w zakupowym centrum usług wspólnych w Grupie Kapitałowej
- Skuteczne strategie i metody planowania zakupów
- Podział procesu zakupów na sourcing i purchasing
- Dobre cechy planowania długoterminowego w wewnętrznej grupie zakupowej
- Sprawdzone narzędzia do monitorowania realizowanych procesów
- Zwiększanie efektywności procesów zakupowych
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Podział odpowiedzialności w grupie zakupowej w ramach Grupy Kapitałowej
- Odpowiedzialność spółek za realizację a decyzyjność w dziale zakupów
- Standaryzacja procesów zakupowych w ramach Grupy Kapitałowej
- Podział zarządzania dokumentacją i magazynami w grupie zakupowej
- Nadzorowanie ryzyka związanego z procesami zakupowymi
- Zasady i odpowiedzialność za raportowanie danych między spółkami
Przerwa kawowa
Sprawdzone sposoby optymalizacji procesów zakupowych – case study
Nowe podejście do roli kupca w organizacji – wzrost roli partnerstwa z dostawcami
- Ewolucja roli kupca w organizacji - czego oczekują współczesne zakupy?
- Skąd czerpać informacje? Wykorzystanie Business Intelligence jako nowy trend w zakupach
- Najczęściej występujące błędy we współpracy z dostawcami
- Skuteczne strategie i narzędzia efektywnego zarządzania dostawcami
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Optymalny zakres i podejście do centralizacji zakupów w Grupie Kapitałowej
- Zasady współpracy działów zakupowych a centralizacja zakupów
- Modele i ramy współpracy w zakupowym centrum usług wspólnych w Grupie Kapitałowej
- Podział odpowiedzialności w grupie zakupowej w ramach Grupy Kapitałowej
- Sprawdzone sposoby optymalizacji procesów zakupowych – case study
- Nowe podejście do roli kupca w organizacji – wzrost roli partnerstwa z dostawcami
Dlaczego warto wziąć udział:
Polskie przedsiębiorstwa coraz powszechniej stosują systemy centralizacji zakupów. Duże firmy i organizacje uważniej przyglądają się kosztom związanym z realizowanymi zamówieniami. Dzięki temu mogą obniżyć ceny transakcji o kilka – kilkanaście procent. W dużych firmach oszczędności sięgają setek milionów złotych rocznie. Inwestycja w nowoczesne systemy zwraca się w kilka miesięcy. Dlatego też bardzo ważne jest ciągłe usprawnianie procesów planowania zakupów w Grupach Kapitałowych. Serdecznie zapraszamy do uczestnictwa w spotkaniu Centralizacja zakupów w Grupie Kapitałowej - skuteczne strategie i dobre praktyki gdzie Eksperci z tej dziedziny przedstawią najlepsze rozwiązania najczęściej występujących problemów w procesach zakupowych. Podczas warsztatu dowiedzą się Państwo jak działy zakupów powinny współpracować w ramach Grupy Kapitałowej, przedstawione zostaną modele i ramy współpracy oraz efektywne strategie i metody planowania procesów zakupowych.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do dyrektorów, kierowników i specjalistów z działów:
- zakupów
- zaopatrzenia
- logistyki
- strategii zakupowej
- zamówień
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 23.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 23.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Centralizacja zakupów – skuteczne strategie i dobre praktyki „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 23.05.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 23.05.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 04.06.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Centralizacja zakupów – skuteczne strategie i dobre praktyki (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 08.05.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 08.05.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.
Prowadzący
Aleksandra Sasinowska
Specjalista w Dziale Zakupów Wspólnych (WW), Grupa LOTOS S.A.

Grzegorz Olechniewicz
Dyrektor Zarządzający, Trener w firmie GOODMAN

Mariusz Turek
Partner, PROFITIA MANAGEMENT CONSULTANTS

Marta Zbucka
Dyrektor ds. Zakupów, Grupa LOTOS SA

Monika Wypych Popiołek
Ekspert z obszaru sourcingu i procesów zakupowych, sAsIQ Zarządzanie Procesami Zakupowymi
ZAUFALI NAM























