Zdalny onboarding klienta w świetle najnowszych regulacji
Grupa tematyczna: Prawo, Instytucje Finansowe
Tagi: EBA | AML | CFT | onboarding
Data: 24.03.2023r.
Program
Rejestracja uczestników
Zdalny onboarding w świetle wytycznych EBA
- Wytyczne EBA dotyczące zdalnego onboardingu a pozostałe regulacje (ustawa AML, komunikat KNF, komunikat GIIF)
- Wymagane polityki i procedury
- Wymogi w zakresie pozyskiwanych informacji i dokumentów
- Zarządzanie procesem, obowiązki przedwdrożeniowe i nadzorcze
dr Bartosz Wyżykowski
DLK Legal
Przerwa
Poleganie na osobach trzecich i outsourcing w zakresie zdalnego onboardingu
- Wykorzystanie usług zaufania w procesie zdalnego onboardingu
- Poleganie na osobach trzecich i outsourcing
adw. Szymon Zych
DLK Legal
Zdalny onboarding w świetle nadchodzących i spodziewanych regulacji
- Wpływ spodziewanych i nadchodzących regulacji (rozporządzenie DORA, nowelizacja rozporządzenia eIDAS, pakiet AML, rozporządzenie AI) na procesy zdalnego onboardingu
dr Krzysztof Korus
DLK Legal
Zakończenie webinarium
Opis wydarzenia
Dyrektywa w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy nie precyzuje dozwolonych i zabronionych praktyk w kontekście zdalnym i cyfrowym podczas onboardingu nowych klientów. Wytyczne EBA opublikowane 22 listopada 2022 r. określają wspólne standardy UE w zakresie opracowywania i implementacji procesów należytej staranności podczas wdrażania nowego klienta. Zapraszamy Państwa do udziały w webinarium, podczas którego omówione zostaną wymogi w zakresie wyboru narzędzi i korzystania z usług outsourcingowych, a także inne nadchodzące regulacje prawne, mające wpływ na onboarding klienta.
Główne zagadnienia:
- Zdalny onboarding w świetle wytycznych EBA
- Poleganie na osobach trzecich i outsourcing w zakresie zdalnego onboardingu
- Zdalny onboarding w świetle nadchodzących i spodziewanych regulacji
Grupa docelowa:
Wydarzenie kierujemy do przedstawicieli sektora finansowego. Zapraszamy przede wszystkim dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów: AML, KYC, Przeciwdziałania praniu pieniędzy, Przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom, Prawnych, Compliance, Audytu i kontroli wewnętrznej, Nadzoru, Ryzyka, Operacyjnych, Outsourcingu, a także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką
Partner Merytoryczny
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Zuzanna Rogucka
Project Manager
Conferences & Trainings Department
M: +48 791 989 884
e-mail: z.rogucka@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 6.03.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 6.03.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zdalny onboarding klienta w świetle najnowszych regulacji „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
395 zł + 23% VAT do 6.03.2023 r.
-
495 zł + 23% VAT po 6.03.2023 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 24.03.2023 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zdalny onboarding klienta w świetle najnowszych regulacji (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 6.03.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 6.03.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.