
Zarządzanie transakcjami w instytucjach finansowych pod reżimem AML
Grupa tematyczna: Finanse
Data: 18-19.04.2018r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Sprawowanie kontroli w ramach prowadzonych transakcji w instytucjach finansowych
- Analiza transakcji z uwzględnieniem ich rodzaju oraz kategorii
- Wymiana informacji o wielkościach oraz rodzajach transakcji pomiędzy instytucjami finansowymi
- Rejestr transakcji – prowadzenie i aktualizacja danych przy transakcjach; listy dostępów
Przerwa kawowa
Transakcje podejrzane w instytucjach finansowych
- Wykrywanie symptomów na jakie należy zwracać uwagę przy transakcjach podejrzanych – przykłady transakcji podejrzanych
- Czym się różni transakcja podejrzana od uzasadnionego podejrzenia prania pieniędzy?
- Transakcje podejrzane w dobie cyfryzacji i bankowości mobilnej
Przerwa na lunch
Zmiany w zakresie wstrzymania transakcji i blokady rachunku
- Uruchomienie procesów wstrzymania transakcji w instytucjach finansowych
- Przypadki blokady rachunku lub wstrzymania transakcji w instytucjach finansowych – case studies
- Odpowiedzialność instytucji finansowych za szkody wyrządzone blokadą rachunku przedsiębiorcą
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Raportowanie transakcji finansowych zgodnie z wymogami AML
- Wdrożenie mechanizmów obsługujących raportowanie do GIIF
- Zmiany w monitorowaniu i raportowaniu transakcji wprowadzone przez dyrektywę AML IV
- Wytyczne EBA dotyczące raportowania transakcji
Przerwa kawowa
Informacje towarzyszące transferom pieniężnym
- Rozporządzenie PE I RADY (UE) w sprawie informacji towarzyszących transferom środków pieniężnych (...)
- Metody kontroli przepływów pieniężnych on-line
- Kontrola przepływów pieniężnych na rachunkach klientów post factum
Przerwa na lunch
Jakie cechy powinien posiadać system chroniący instytucje finansowe przed nadużyciami
- Od czego zależy skuteczność systemów informatycznych?
- Co daje nam połączenie obszarów AML i ANTI-FRAUD?
- Czy zaawansowane technologie gwarantują sukces w walce z nadużyciami?
Zakończenie konferencji; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Monitorowanie przepływów pieniężnych
- Zarządzanie ryzykiem nadużyć
- Blokady rachunku – case studies
- Transakcje podejrzane w dobie cyfryzacji
- Raportowanie transakcji
- Rejestr transakcji
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji:
Instytucje finansowe zobligowane do monitorowania transakcji coraz więcej uwagi przywiązują do ryzyka AML związanego z wykorzystaniem Instytucji finansowych do procesu prania pieniędzy oraz oszustw finansowych. Sektor finansowy musi przygotować się do zmian w zakresie przeprowadzania, monitorowania czy analizowania transakcji.
Podczas spotkania Eksperci omówią:
- procedury o zawiadomieniach transakcji podejrzanych
- łańcuch komunikacji w przypadku wykrycia transakcji podejrzanych
- proces przekazywania informacji wewnątrz grupy zgodnie z wymogami projektu do Ustawy AML
- transakcje z uwzględnieniem ich rodzaju oraz kategorii
- kontrole przepływów pieniężnych
- kwestie odpowiedzialności instytucji finansowych za szkody wyrządzone blokada rachunku
- wytyczne EBA dotyczące raportowania transakcji
Grupa docelowa:
Do uczestnictwa w konferencji zapraszamy przedstawicieli sektora finansowego:
- banki
- domy maklerskie
- zakłady ubezpieczeń
- towarzystwa funduszy inwestycyjnych
- instytucje płatnicze
- spółdzielcze kasy oszczędnościowo-kredytowe tzw. SKOK-i
Zapraszamy dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z:
- AML
- działu przeciwdziałania praniu pieniędzy
- działu przeciwdziałania przestępstwom i nadużyciom
- działu compliance
- działu prawnego
- działu audytu i kontroli wewnętrznej
- działu nadzoru
- monitoringu zgodności
Copyright © MM Conferences S.A. 2018 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.03.2018 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.03.2018 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Zarządzanie transakcjami w instytucjach finansowych pod reżimem AML „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 23.02.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 12.03.2018 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 12.03.2018 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Konferencji obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Konferencji, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 17.04.2018 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Zarządzanie transakcjami w instytucjach finansowych pod reżimem AML (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 12.03.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 12.03.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.
Prowadzący

Dariusz Gradzi
Adwokat, senior associate w DLK Legal

Dr Konrad Stolarski
Partner kancelarii FinTaxLegal

Edyta Zdziarska
Ekspert ds. AML

Elwira Patsiotos
Ekspert AML/CFT

Magda Kazana-Jaroniec
Associate, PwC Legal

Wojciech Kapica
Counsel, SMM Legal
ZAUFALI NAM























