Wyzwania sektora ubezpieczeniowego - nowe spojrzenie na APK, zarządzanie produktami zgodnie z ESG, kanały dystrybucji i trendy technologiczne
Grupa tematyczna: Towarzystwa ubezpieczeniowe
Tagi: KNF | ubezpieczenia | chmura obliczeniowa | ESG | IDD | APK | SFDR | CSRD | Solvency II | EIOPA
Data: 12-13.06.2023r.
Program
Rejestracja uczestników
Identyfikacja potrzeb klientów i prawidłowe dopasowanie oferty produktowej - nowe spojrzenie na APK
- Rozpoznawanie i dokumentowanie potrzeb klientów podczas procesu APK zgodnie z dyrektywą IDD
- Wyznaczanie i docieranie do grupy docelowej, wyróżnienie i dopasowanie oferty - APK w praktyce
- Spory dotyczące APK w postępowaniach odszkodowawczych, arbitrażowych i sądowych (wg regulacji KNF)
- Technologie wspierające APK
Krzysztof Powązka
Laven
Przerwa
Analiza ścieżki decyzyjnej klientów w procesie wyborów produktów
- Dostosowanie oferty do młodego pokolenia - case study
- Nowe potrzeby i oczekiwania klientów - wyzwania zakładów ubezpieczeniowych
- Skuteczna komunikacja, obsługa trudnych klientów
Elżbieta Gierczyńska
ProOptima Customer Experience Management
Przerwa
Zrównoważona przyszłość sektora ubezpieczeniowego zgodnie z wymogami ESG
- Konstruowanie i zarządzanie produktami ubezpieczeniowymi wobec wyzwań ESG
- Dystrybucja ubezpieczeń z identyfikacją preferencji w zakresie zrównoważonego rozwoju
- Rozporządzenie SFDR oraz Dyrektywa CSRD - raportowanie i ujawnianie informacji
dot. zrównoważonego rozwoju - Czynniki ESG w przeprowadzaniu Analizy Potrzeb Klienta
- Wyzwania firm ubezpieczeniowych w związku z rosnącymi ryzykami klimatycznymi
- Ubezpieczenia inwestycji w odnawialne źródła energii
Malwina Walenda
SSW Pragmatic Solutions
Praktyczne aspekty regulacyjne w dystrybucji ubezpieczeń
Wojciech Semmerling
Safety4All
Agnieszka Wesołowska
Czublun i Wspólnicy Kancelaria Prawna
Zakończenie dnia I
Rejestracja uczestników
Aktualne wyzwania i ryzyka w sektorze ubezpieczeń - planowane regulacje i priorytety organów nadzoru
- Cele strategiczne EIOPA na 2023 rok - zarządzanie wymogami ESG, zasady ostrożnościowe, możliwości związane z użyciem nowoczesnych technologii etc.
- Relacje instytucji z Organami Nadzoru i Urzędami - nadzór i wytyczne KNF, kary, decyzje Prezesa UOKiK
- Priorytety prac UKNF w obszarze przeglądu i aktualizacji systemu Wypłacalność II
Tomasz Klemt
Kancelaria Klemt
Nowoczesne narzędzia do pozyskiwania klientów i dystrybucji ubezpieczeń
- Tradycyjne vs nowoczesne kanały dystrybucji ubezpieczeń
- Sposoby na pozyskiwanie klientów ubezpieczeniowych na konkretne ubezpieczenia (SEO, Google, Facebook lead ad)
- Jak zarządzać cyfrową relacją z klientem podczas zdalnej obsługi?
- Sztuczna inteligencja (chat GPT) w marketingu ubezpieczeń i pozyskiwaniu klientów ubezpieczeniowych
Marcin Kowalik
Doradca w zakresie pozyskiwania klientów
Przerwa
Trendy technologiczne w sektorze ubezpieczeniowym - cyfryzacja jako odpowiedź na potrzeby klientów
- Digitalizacja ubezpieczeń - szacowanie ryzyka i omówienie głównych barier
- Kwestie prawne i praktyczne przy zawieraniu umów na odległość. Wideoweryfikacja klienta, weryfikacja podpisu elektronicznego
- Zastosowanie narzędzi wspierających cyfryzację i automatyzację w branży (Big Data, AI, IoT, porównywarki i platformy nadzorujące rozmowy głosowe w tym Chatboty)
- Regulacje oraz nadzór KNFu nad wykorzystywaniem nowych technologii
Wojciech Soleniec
EY
Przerwa
Standard Chmury Obliczeniowej dla branży ubezpieczeniowej zgodnie z dokumentem PIU
- Wprowadzenie do rozwiązań chmurowych
- Aktualizacja standardu Polskiej Izby Ubezpieczeń z 2023r. i wymogi komunikatu UKNF
- Wybór dostawcy usług chmurowych i kwestie umowne
- Przykładowe kroki wdrożenia usługi przetwarzania informacji w chmurze obliczeniowej
w Zakładzie Ubezpieczeń - Czynniki mające istotny wpływ na szacowanie i klasyfikacje ryzyka przetwarzania danych (wymogi prawne, regulacyjne, organizacyjne oraz techniczne)
Alicja Peszke-Bieńko
OChK
Łukasz Florczak
OChK
Zakończenie dnia II
Opis wydarzenia
Rynek ubezpieczeń podlega bardzo dynamicznym zmianom ze względu na wyzwania prawne i regulacyjne oraz rozwijające się technologie. Serdecznie zapraszamy Państwa na warsztaty, w ramach których zostaną przedstawione: nowe kanały dystrybucji ubezpieczeń, rola ESG przy tworzeniu produktów ubezpieczeniowych oraz identyfikacja potrzeb klientów, w tym tworzenie dopasowanych ofert. Eksperci przeanalizują nowe potrzeby i oczekiwania oraz ścieżkę decyzyjną klientów w procesie wyboru produktów. Prelegenci omówią także cele strategiczne EIOPA na 2023 rok dla sektora oraz relacje z Organami Nadzoru i ich wytyczne. Dodatkowo zostaną przytoczone praktyczne przykłady wykorzystania narzędzi nowych technologii w towarzystwach ubezpieczeniowych, trendy w branży oraz nowy standard chmury obliczeniowej.
Główne zagadnienia:
- Identyfikacja potrzeb klientów i prawidłowe dopasowanie oferty produktowej - nowe spojrzenie na APK
- Analiza ścieżki decyzyjnej klientów w procesie wyborów produktów
- Zrównoważona przyszłość sektora ubezpieczeniowego zgodnie z wymogami ESG
- Nowe kanały dystrybucji produktów w sektorze ubezpieczeniowym
- Standard Chmury Obliczeniowej dla branży ubezpieczeniowej zgodnie z dokumentem PIU
- Trendy technologiczne w sektorze ubezpieczeniowym - cyfryzacja jako odpowiedź na potrzeby klientów
- Sposoby budowania cyfrowej relacji z klientami podczas zdalnej obsługi
Grupa docelowa:
Do udziału w wydarzeniu serdecznie zapraszamy przedstawicieli sektora ubezpieczeniowego, a w szczególności:
- Działy Prawne
- Działy Compliance
- Działy Ubezpieczeń
- Działy ds. Obsługi Klienta
- Działy Finansowe
- Działy Prawne
- Działy Sprzedaży
- Działy Bancassurance
- Działy Rozwoju produktu
Patronat medialny
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Maria Bola
Manager
Knowledge Brokers Department
M: +48 537 000 952
e-mail: m.bola@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Zuzanna Żywicka
Junior Project Manager
Workshops Department
M: +48 739 000 198
e-mail: z.zywicka@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.04.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.04.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wyzwania sektora ubezpieczeniowego - nowe spojrzenie na APK, zarządzanie produktami zgodnie z ESG, kanały dystrybucji i trendy technologiczne „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 21.04.2023 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 19.05.2023 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 19.05.2023 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 12.06.2023 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wyzwania sektora ubezpieczeniowego - nowe spojrzenie na APK, zarządzanie produktami zgodnie z ESG, kanały dystrybucji i trendy technologiczne (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.04.2023 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.04.2023 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.