
Wyznaczanie, monitorowanie i rozliczanie wskaźników KPI w praktyce
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 29-30.11.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Identyfikacja potrzeb spółki i dobieranie do nich adekwatnych KPI
- Jak wybrać odpowiednie KPI do działalności firmy?
- Metody odpowiedniego formułowania KPI do wybranych celów strategicznych i operacyjnych
- Różnica pomiędzy strategicznymi a operacyjnymi KPI – czy mogą współistnieć w praktyce?
- Znaczenie wyników KPI w zarządzaniu i podejmowaniu ważnych decyzji strategicznych
Przerwa kawowa
Niepoprawnie zdefiniowane KPI – aspekty praktyczne
- Problemy w osiąganiu celów strategicznych i operacyjnych
- Trudności w weryfikowaniu stopnia realizacji KPI
- Nieodpowiednio dobrane KPI do specyfiki firmy - case study
- Konsekwencje korzystania z błędnie dobranych KPI
Przerwa na lunch
Część praktyczna
- Case 1: Zasady wyboru KPI
- Case 2: Definiowanie KPI
- Case 3: Sposoby mierzenia KPI
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Ustalenie zestawu wskaźników KPI pod katem projektowanej strategii oraz tworzenie procesu monitoringu w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej – case study
- Przełożenie celów strategicznych na wymiar operacyjny
- Dostosowanie systemu wskaźników do standardów międzynarodowych
- Ustalenie cyklu rozliczenia wskaźników
- Powiązanie projektów i aktywności z systemem wskaźników
- Monitoring realizacji KPI przez poszczególne jednostki
- Analiza otrzymanych wyników oraz dalsze kroki postepowania – dobre praktyki
- Zaplanowanie i wdrożenie odpowiednich działań w celu osiągnięcia doskonałości operacyjnej
Przerwa kawowa
Kontrola i aktualizacja stosowanych KPI
- Kontrolowanie i korygowanie realizowanych wskaźników KPI
- Zagrożenia skupienia się na realizacji jednego spośród kilku obranych KPI
- Konsekwencje nadmiernego stosowania jednego ze wskaźników, przy zignorowaniu pozostałych
Przerwa na lunch
Opracowanie benchmarków KPI w wymiarze kapitału intelektualnego i wymogów prawnych raportowania danych pozafinansowych
- Pomiar potencjału kapitału intelektualnego - ustalenie zakresu benchmarkingu /analiza istotności
- Modele stosowanych benchmarków - wymiar wewnętrzny i zewnętrzny
- Benchmarking sektorowy / branżowy - badanie pozycji firmy na tle konkurencji
- Benchmarking KPI a wymogi raportowania danych pozafinansowych - trendy polskie i zagraniczne
- Przykładowe rozwiązania wykorzystania benchmarków vs. standardy raportowania - GRI (Global Reporting Initiative), IIRC (International Integrated Reporting Council)
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Jak wybrać odpowiednie KPI do działalności firmy?
- Niepoprawnie zdefiniowane KPI - aspekty praktyczne
- CZĘŚĆ PRAKTYCZNA
- Rozliczanie poszczególnych działów z stopnia realizacji KPI
- Kontrola i aktualizacja stosowanych KPI
- Benchmarking KPI – trendy w Polsce i zagranicą
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Każda firma wyznacza przed sobą cele o charakterze strategicznym czy operacyjnym, które chce osiągnąć. Stopień realizacji założonych celów można mierzyć przy pomocy kluczowych wskaźników efektywności – KPI. Są one bardzo ważnym elementem oceny organizacji, ponieważ pozwalają jasno rozstrzygać czy postawione cele są w ogóle realizowane i na jakim etapie się znajdują. W sytuacji, gdy przedsiębiorstwo nie realizuje postawionych przed nim celów, można szybko temu przeciwdziałać, wyszukać problem, a następnie znaleźć rozwiązanie. Natomiast, gdy kluczowe wskaźniki efektywności jasno wskazują, że przedsiębiorstwo osiąga postawione przed nim cele, właściciele firmy wiedzą, że funkcjonuje ono tak jak należy i mogą doskonalić strategię rozwoju i skupić się na dalszym rozwoju przedsiębiorstwa.
W praktyce pojawiają się liczne wątpliwości jeśli chodzi o wyznaczanie wskaźników KPI. Ich odpowiednie dobieranie, adekwatne do potrzeb spółki oraz zdefiniowanie jest problematyczne i wpływa na dalsze działania operacyjne. Serdecznie zapraszamy na spotkanie, podczas którego nasi Eksperci przedstawią Państwu najczęstsze problemy związane z monitoringiem i rozliczaniem stopnia realizacji KPI przez poszczególne departamenty w spółce. Będą mieli Państwo możliwość wymiany spostrzeżeń i doświadczeń, ponadto spotkanie pozwoli spojrzeć Państwu na stosowane przez siebie praktyki z innej perspektywy.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do dyrektorów, kierowników i specjalistów odpowiedzialnych za ustalanie i mierzenie KPI, w szczególności do działów:
- Controllingu
- Strategii
- Planowania
Copyright © MM Conferences S.A. 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.10.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.10.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wyznaczanie, monitorowanie i rozliczanie wskaźników KPI w praktyce „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 17.10.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 27.10.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 27.10.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 28.11.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wyznaczanie, monitorowanie i rozliczanie wskaźników KPI w praktyce (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 27.10.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 27.10.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.
Prowadzący

Agnieszka Matłoka
Manager ds. Analiz HR, Alior Bank

Andrzej Bytom
Controlling Leader, ArcelorMittal Business Center of Excellence Poland

Arkadiusz Zalewski
Prezes Zarządu, Business Service Sp. z o.o.

Justyna Schubring-Tężycka
Partner, Octagon Consulting

Mariusz Sumiński
Dyrektor Zarządzający, FlexiSolution

Monika Zwierz
Customer Operations Director, Femko Consulting
ZAUFALI NAM























