Wpływ nowych technologii oraz najnowszych zmian prawnych na ochronę konsumenta
Grupa tematyczna: Prawo, Ochrona środowiska
Tagi: UOKiK | konsument | ochrona konsumenta | dyrektywa Omnibus | DSA | DMA
Data: 18-19.03.2024r.
Program
Rejestracja Uczestników
Promocje i obniżki cen w kontekście zastosowania Dyrektywy Omnibus
- Jak sprzedawcy powinni ustanawiać nowe ceny? - case study
- Jak informować o cenach i promocjach oraz jakie informacje dostarczać konsumentom?
- Obowiązki i kary za niestosowanie się do przepisów
Lidia Mucha
Kancelaria Ostrowski i Wspólnicy
Przerwa
Marketing internetowy w świetle zmian prawnych i najnowszych trendów
- Regulacje wprowadzone przez Dyrektywę Omnibus - zakazane działania i obowiązujące sankcje
- Influencer marketing - ramy prawne, obowiązki i odpowiedzialność
dr Katarzyna Menszig-Wiese
Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Przerwa lunchowa
Niedozwolone klauzule umowne, klauzule modyfikacyjne i jednostronna zmiana umowy
- Przesłanki abuzywności
- Przegląd typowych klauzul abuzywnych dla modeli biznesowych
- Modelowa klauzula modyfikacyjna
- Klauzule jednostronnej zmiany umowy (klauzule modyfikacyjne) w umowach konsumenckich - problematyka
Anna Oponowicz
Bieluk i Partnerzy
Przerwa
Greenwashing - ramy prawne, dostosowanie do zrównoważonych standardów i obowiązujące sankcje
- Działania zakazane, odpowiedzialność firm i osób zarządzających za “zielone oszustwo” wg planów UE
- Działania Prezesa UOKiK w sprawie fałszywych proekologicznych stwierdzeń
- Strategie minimalizowania ryzyka greenwashingu
Maciej Majewski
Traple, Konarski, Podrecki i Wspólnicy
Zakończenie I dnia
Rejestracja Uczestników
Ochrona konsumenta w sieci
- Komunikowanie ofert promocyjnych na wybranych przykładach
- Obniżki cen, dark patterns oraz inicjatywa Parlamentu Europejskiego ws. uzależniającego projektowania usług online
- Nieprawidłowości w systemie ocen oraz rekomendacji produktów
- Wpływ Aktu o usługach cyfrowych (DSA) na treści w Internecie
Marcin Alberski
Bird&Bird
Przerwa
Ochrona danych osobowych konsumentów w dobie wykorzystania nowych technologii
- Płatność danymi osobowymi za usługi cyfrowe
- „Sprzedaż” danych osobowych
- Mechanizmy służące do tworzeniu grup docelowych
- Ochrona danych w kontekście wykorzystania Sztucznej Inteligencj
Katarzyna Szczudlik
Schoenherr
Przerwa lunchowa
Nowe obowiązki informacyjne dotyczące sprzedawców i ich produktów na internetowych platformach handlowych
- Internetowe platformy handlowe i nowe informacje o produktach i sprzedawcach wymagane przez akt o usługach cyfrowych (DSA).
- Rozporządzenie w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów – jakie zmiany wprowadza i jak się do nich dostosować?
- Jak poradzić sobie w gąszczu nakładających się na siebie regulacji?
Mateusz Franke
Kancelaria ftl
Przerwa
Postępowania w sprawach praktyk naruszających interesy konsumentów - przegląd najnowszego orzecznictwa
- Ostatnie decyzje Prezesa UOKiK
- Trendy orzecznicze
- Zasady karania oraz ponoszenia odpowiedzialności przez członków zarządów
Monika Hughes
Bird&Bird
Szymon Gołębiowski
Bird&Bird
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Poznaj kluczowe aspekty ochrony konsumenta w dobie cyfrowych innowacji i dynamicznych zmian prawnych. Warsztaty zapewnią uczestnikom praktyczną wiedzę i strategie dostosowane do najnowszych wyzwań w zakresie relacji z konsumentem. Będzie to unikalna okazja do zgłębienia tematów związanych z ochroną danych osobowych, zgodnością z aktualnymi przepisami prawnymi oraz etycznymi praktykami biznesowymi. Dołącz do nas, aby wyposażyć się w narzędzia niezbędne do skutecznego działania zgodnie z ramami regulacyjnymi.
Główne zagadnienia:
- Promocje i obniżki cen w kontekście zastosowania Dyrektywy Omnibus
- Marketing internetowy w świetle zmian prawnych i najnowszych trendów
- Obowiązki informacyjne wobec konsumentów
- Greenwashing - ramy prawne, standardy i obowiązujące sankcje
- Ochrona konsumenta w sieci
- Ochrona danych osobowych w dobie nowych technologii
- Niedozwolone klauzule umowne, klauzule modyfikacyjne
- Przegląd najnowszego orzecznictwa
Grupa docelowa:
Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim pracowników takich działów jak:
- prawny
- compliance
- regulacji
- zgodności
- obsługa klienta
Zapraszamy także przedstawicieli kancelarii prawnych oraz wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Aneta Ślepowrońska
Senior Manager
Knowledge Brokers Department
M: +48 535 900 812
e-mail: a.slepowronska@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Julianna Bukowska
Junior Team Leader
Senior Project Manager
Workshops Department
M: +48 531 000 792
e-mail: j.bukowska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 01.02.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 01.02.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Wpływ nowych technologii oraz najnowszych zmian prawnych na ochronę konsumenta „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2395 zł + 23% VAT do 01.02.2024 r.
-
2795 zł + 23% VAT do 27.02.2024 r.
-
3195 zł + 23% VAT po 27.02.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 18.03.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Wpływ nowych technologii oraz najnowszych zmian prawnych na ochronę konsumenta (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 01.02.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 01.02.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.