Sektor finansowy w obliczu wyzwań stawianych przez RODO – doświadczenia rynku, proponowane rozwiązania
Grupa tematyczna: Finanse, Prawo
Data: 11-12.12.2017r.
Program
Rejestracja i poranna kawa
Zakres stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz przepisów krajowych w odniesieniu do sektora finansowego
- zakres (przedmiotowy i podmiotowy) stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych
- aktywność GIODO i Ministerstwa Cyfryzacji w zakresie wdrażania RODO do polskiego porządku prawnego – projekt polskiej ustawy i propozycje zmian w prawie bankowym i ubezpieczeniowym
- zindywidualizowane podejście do ochrony danych – tworzone kodeksy dobrych praktyk przez podmioty z sektora finansowego
Przerwa kawowa
Zmiany w dokumentacji instytucji finansowej w związku z wdrożeniem RODO
- zmiany umów powierzenia przetwarzania danych i innych umów związanych z udostępnieniem danych osobowych
- nowe elementy klauzul informacyjnych i ich zakres – wymagania zgody na przetwarzanie danych a obowiązek informacyjny
- problematyka łączenia zgód na różne cele przetwarzania danych osobowych
- rejestr czynności przetwarzania danych osobowych
Wsparcie organizacji w procesie dostosowania do RODO na praktycznym przykładzie wdrożenia. Etapy planowania „na papierze”, a faktyczna realizacja planu.
- Czy dobrze zaprojektowane wdrożenie GDPR może wpłynąć na osiągniecie przewagi konkurencyjnej instytucji finansowej?
Przerwa na lunch
Zarządzanie bezpieczeństwem przetwarzania danych klientów
- podobieństwa w podejściu do wdrożenia pomiędzy RODO a Rekomendacją D/Wytycznymi IT KNF
- korelacja RODO z dyrektywą PSD II
- sektorowe działania w zakresie reakcji na incydenty
Zakończenie pierwszego dnia
Rejestracja i poranna kawa
Profilowanie danych w RODO – podejście ustawodawcy a praktyki rynku
- obowiązki informacyjne instytucji finansowych w ramach profilowania
- ryzyko błędów w profilowaniu - brak transparentności, przypisanie danej osobie cech, których dana osoba nie posiada
- zgłaszanie przez klientów sprzeciwu wobec profilowania
- zautomatyzowane podejmowanie decyzji o profilowaniu, a przepisy dyrektywy AML
- profilowanie klientów a informacje objęte tajemnicą bankową
- praktyka w zakresie profilowania Klientów – zasady udzielania kredytów oraz ubezpieczeń
Przerwa kawowa
Kompleksowa analiza ryzyka funkcjonowania instytucji pod reżimem RODO
- identyfikacja danych i ich przepływu w ramach struktury instytucji finansowej
- zasady uruchamiania alertów online i monitorowania zagrożeń
- kontrola uprzywilejowanych kont i dostępów dla procesorów
- rola, obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Data Protection Officer’a
- zasady przenoszenia danych w ramach cloud computingu
- szacowanie kosztów a niwelowanie ryzyka nałożenia sankcji na organizację – możliwe scenariusze
Przerwa na lunch
Notyfikacja incydentów – elementy procesowe wraz z wykorzystaniem nowych rozwiązań technologicznych w ochronie danych
- obowiązki zgłaszania naruszeń ochrony danych – jak stworzyć efektywne kanały komunikacji i jak przełożyć je na konkretne narzędzia IT
- obowiązek zawiadomienia podmiotu danych - kiedy i w jakiej formie administrator danych powinien przekazać informację o naruszeniu ochrony danych osobie, której dane dotyczą
- realizacja obowiązków notyfikacyjnych w sytuacji outsourcingu czynności sektora finansowego
- odpowiedzialność za niewdrożenie lub niepełne wdrożenie nowych regulacji
Zakończenie warsztatów; wręczenie certyfikatów Uczestnikom
Opis wydarzenia
Główne zagadnienia:
- Zakres stosowania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych oraz przepisów krajowych w odniesieniu do sektora finansowego
- Wsparcie organizacji w procesie dostosowania do RODO na praktycznym przykładzie wdrożenia
- Zarządzanie bezpieczeństwem przetwarzania danych klientów
- Zmiany w dokumentacji instytucji finansowej w związku z wdrożeniem RODO
- Profilowanie danych w RODO – podejście ustawodawcy a praktyki rynku
- Kompleksowa analiza ryzyka funkcjonowania instytucji pod reżimem RODO
- Notyfikacja incydentów – elementy procesowe wraz z wykorzystaniem nowych rozwiązań technologicznych w ochronie danych
Dlaczego warto wziąć udział w warsztacie:
Sektor finansowy, dla którego dane klientów stanowią najwyższe dobro, a ich naruszenie może przełożyć się na „być” albo „nie być” danego podmiotu, wdrożenie RODO staje się najwyższym priorytetem. Z uwagi na zaawansowane prace mające miejsce w wielu organizacjach, do tematu podejdziemy od strony analitycznej – prześledzimy doświadczenia branży związane z pracami wdrożeniowymi, wskażemy mocne strony audytów i procesów, które warto przenieść na inne działania organizacji, a także podział obowiązków, który warto wziąć pod rozwagę rozkładając prace na kilkanaście najbliższych miesięcy. Zaznaczymy także jak ważna jest współpraca działu prawnego z działem IT i rola w całym procesie kadry zarządzającej. Pochylimy się również nad korelacją RODO z innymi ważnymi regulacjami dla sektora finansowego – dyrektywą PSD II i dyrektywą AML.
Nasi Eksperci, bazując na swoich bogatych doświadczeniach, wskażą rozwiązania, pomysły, narzędzia, które realnie zaczęły funkcjonować w instytucjach finansowych i stwarzają możliwości współdziałania z już funkcjonującymi systemami.
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do całego sektora finansowego – przede wszystkim banków, domów maklerskich, towarzystw funduszy inwestycyjnych, towarzystw ubezpieczeniowych.
Zapraszamy do udziału pracowników działów operacyjnych i strategicznych, a w szczególności:
- Administratorów Bezpieczeństwa Informacji / Inspektorów Ochrony Danych
- Osoby odpowiedzialne za ochronę i przetwarzanie danych osobowych
- Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo informacji
- Pracowników działów prawnych, compliance, audytu
- Osoby zarządzające daną organizacją
Copyright © MM Conferences S.A. 2017 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z materiałów MM Conferences S.A. wymaga wcześniejszej zgody MM Conferences S.A. oraz zawarcia stosownej umowy licencyjnej.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.11.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.11.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Sektor finansowy w obliczu wyzwań stawianych przez RODO – doświadczenia rynku, proponowane rozwiązania „Warsztacie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Warsztacie
-
Warunkiem uczestnictwa w Warsztacie jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Warsztacie wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 24.10.2017 r.
-
2 395 zł + 23% VAT do 13.11.2017 r.
-
2 795 zł + 23% VAT po 13.11.2017 r.
-
-
Cena uczestnictwa w Warsztacie obejmuje prelekcje, materiały dotyczące Warsztatu, przerwy kawowe oraz lunch.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 10.12.2017 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Sektor finansowy w obliczu wyzwań stawianych przez RODO – doświadczenia rynku, proponowane rozwiązania (dalej: „Warsztat”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Warsztat odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Warsztatu i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Warsztacie.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, lokalizacji Warsztatu i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Warsztatu, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Warsztacie, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 13.11.2017 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 13.11.2017 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Warsztacie, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Warsztat odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Warsztacie.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Warsztat, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Warsztacie o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Warsztacie, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Warsztatu.