
Raportowanie FATCA i CRS - otoczenie prawne, praktyczne wyzwania i procedury należytej staranności
Grupa tematyczna: Banki, Towarzystwa ubezpieczeniowe, Domy maklerskie, TFI
Data: 15-16.04.2024r.
Program
Rejestracja uczestników
Nowe obowiązki raportowe dla celów podatkowych (nowe Dyrektywy Unii Europejskiej oraz nowelizacja CRS)
- Wprowadzenie klauzuli antyabuzywnej do regulacji FATCA/CRS
- Zmiana definicji aktywów finansowych zawartej w ustawie CRS
- Wdrożenie dyrektyw DAC7 i DAC8 - jakie zmiany czekają instytucje finansowe?

Dariusz Osada
Deloitte
Przerwa
Przygotowanie do kontroli w zakresie FATCA/CRS
- Jak przygotować instytucję do kontroli?
- Przechowywanie niezbędnej dokumentacji – zakres czasowy i przepisy RODO
- Na co zwracają uwagę organy kontrolujące?
- Jak zminimalizować ryzyko negatywnych skutków kontroli?
- Możliwe kary w przypadku wykrycia naruszeń podczas kontroli

Dominik Niewadzi
ALTO

Tobiasz Dolny
ALTO

Przerwa
Procedura należytej staranności w świetle przepisów FATCA/CRS
- Procedura due diligence wobec nowych i istniejących rachunków podmiotów
- Okresowa weryfikacja i aktualizacja danych klienta w kontekście FATCA/CRS
- Obowiązki Fundacji Rodzinnych, ASI oraz podmiotów „disregarded entities” na podstawie przepisów FATCA/CRS - wskazane środki należytej staranności podczas onboardingu
- Osoba kontrolująca vs. beneficjent rzeczywisty - różnice oraz działania, jakie powinny zostać podjęte przez instytucje finansowe w celu przeprowadzenia procedury należytej staranności

Dominika Bielecka
Żyglicka i Wspólnicy
Przerwa lunchowa
Sytuacje nadzwyczajne i problematyczne w raportowaniu FATCA/CRS
- Problematyka braku numeru TIN - postępowanie w sytuacji braku numeru TIN w w procesie raportowania FATCA/CRS oraz wytyczne IRS notice dotyczące zgłaszania kont bez ważnych numerów TIN
- Procedury blokowania rachunków - kiedy dokonać blokady rachunków i jakie są niezbędne działania mające na celu odblokowanie rachunku klienta?
- Wyzwania związane z okresem przejściowym - jakie podmioty są objęte okresem przejściowym, co powinny zawierać oświadczenia oraz jakie są konsekwencje niedostosowania się klientów do obowiązujących przepisów w okresie przejściowym?

Tomasz Rzepa
TwentyTwenty Tax & Legal
Zakończenie I dnia
Rejestracja uczestników
Rodzaje rachunków i statusy podmiotów zobowiązanych do ustalania rezydencji podatkowej i raportowania zgodnie z FATCA/CRS
- Statusy na gruncie FATCA/CRS - wprowadzenie
- Rodzaje statusów, w tym: instytucja finansowa, aktywny NFE, pasywny NFE, inne
- Praktyczne problemy z ustaleniem statusu: działalność finansowa?
- Rodzaje rachunków na gruncie FATCA/CRS, w tym nowe i istniejące rachunki, rachunku o wysokiej i niskiej wartości
- Zasady postępowania wobec rachunków nieudokumentowanych
- Wątpliwości dotyczące rezydencji podatkowej

Patryk Budkowski
PwC
Przerwa
Najlepsze praktyki w tworzeniu raportów FATCA/CRS wraz z analizą możliwych błędów w formularzach
- Proces pozyskiwania i przesyłania niezbędnych danych do raportu FATCA/CRS
- Best practices w tworzeniu prawidłowych raportów FATCA/CRS
- Najczęściej popełniane błędy w formularzach FATCA/CRS
- Praktyczne wskazówki jak skorygować ewentualne błędy

Marcin Czapiewski
BNY Mellon
Przerwa lunchowa
Raportowanie płatności transgranicznych zgodnie z CESOP
- Centralny Elektroniczny System Informacji o Płatnościach (CESOP) - kluczowe informacje
- Jakie podmioty zostaną zobowiązane do raportowania informacji o wybranych transakcjach transgranicznych do CESOP?
- Jak zidentyfikować transakcje wymagające zaraportowania do CESOP?
- Złożenie pierwszego raportu do 30 kwietnia 2024 r. - jak się do tego przygotować?

Mikołaj Jaworowski
PwC
Zakończenie II dnia
Opis wydarzenia
Zapraszamy do udziału w warsztatach poświęconych raportowaniu FATCA/CRS, gdzie skupimy się na kluczowych aspektach nowych dyrektyw Unii Europejskiej, takich jak DAC7 i DAC8, oraz nadchodzącej nowelizacji ustawy FATCA/CRS. To wydarzenie nie tylko pozwoli zrozumieć wprowadzone zmiany, ale także przygotuje do kontroli związanej z FATCA/CRS. Podczas warsztatów omówimy również procedury należytej staranności, rodzaje rachunków i podmiotów objętych obowiązkiem raportowania zgodnie z FATCA/CRS. Opowiemy o sytuacjach nadzwyczajnych i problematycznych w raportowaniu FATCA/CRS skupiając się na problematyce braku numeru TIN, blokowaniu rachunków oraz ustalaniu statusu podmiotów w okresie przejściowym. Przedstawimy również najlepsze praktyki w tworzeniu raportów FATCA/CRS, z analizą możliwych błędów w formularzach. Warsztaty zakończymy prelekcją poświęconą raportowaniu płatności transgranicznych zgodnie z CESOP.
Główne zagadnienia:
- Nowe obowiązki raportowe dla celów podatkowych (nowe Dyrektywy Unii Europejskiej oraz nowelizacja CRS)
- Przygotowanie do kontroli w zakresie FATCA/CRS
- Procedura należytej staranności w świetle przepisów FATCA/CRS
- Rodzaje rachunków i statusy podmiotów zobowiązanych do ustalania rezydencji podatkowej i raportowania zgodnie z FATCA/CRS
- Sytuacje nadzwyczajne i problematyczne w raportowaniu FATCA/CRS
- Najlepsze praktyki w tworzeniu raportów FATCA/CRS wraz z analizą możliwych błędów w formularzach
- Raportowanie płatności transgranicznych zgodnie z CESOP
Grupa docelowa:
Warsztaty kierujemy do pracowników banków, domów maklerskich, TFI oraz towarzystw ubezpieczeniowych. W szczególności zapraszamy dyrektorów, kierowników oraz specjalistów z działów:
- Finansowych
- Podatkowych
- Bankowości
- Compliance
- Prawnych
- Księgowych
- Operacyjnych
- Kontrolingu
- Nadzoru
Zapraszamy także wszystkie inne osoby zainteresowane tą tematyką.
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Kontakt w sprawach merytorycznych:

Aleksandra Różowska
Project Manager
Workshops Department
M: +48 534 000 367
e-mail: a.rozowska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.02.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.02.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Raportowanie FATCA i CRS - otoczenie prawne, praktyczne wyzwania i procedury należytej staranności „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności od terminu dokonania zgłoszenia:
-
2195 zł + 23% VAT do 21.02.2024 r.
-
2595 zł + 23% VAT do 12.03.2024 r.
-
2995 zł + 23% VAT po 12.03.2024 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 15.04.2024 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Raportowanie FATCA i CRS - otoczenie prawne, praktyczne wyzwania i procedury należytej staranności (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 7 (siedmiu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.02.2024 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.02.2024 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.
ZAUFALI NAM























