Problematyka nadzoru w Grupie Kapitałowej - Praktyczne aspekty raportowania i sprawozdawczości
Grupa tematyczna: Grupy kapitałowe
Data: 22-23.06.2020r.
Program
Logowanie na platformę
Umowy w zakresie współpracy pomiędzy spółkami
- Zapisy w umowach ułatwiające współpracę między spółkami
- Ryzyka związane z zawieraniem umów o współpracę między spółkami w ramach tej samej Grupy Kapitałowej - jaki zapisy utrudniają współpracę
- W jaki sposób chronić dobra spółki w GK?
- Spółki zagraniczne (wschodnie i zachodnie) w ramach GK - różnice prawne i kulturowe
- Odpowiedzialność spółek w ramach Grupy Kapitałowej
Marta Ignasiak
Doradca Podatkowy, SDZLEGAL Schindhelm
dr Marcin Śledzikowski
Radca Prawny, SDZLEGAL Schindhelm
Przerwa
Jak zorganizować nadzór właścicielski w GK - zasady funkcjonowania nadzoru, możliwości nadzoru i kontroli w spółkach zależnych
- Rola służb compliance w skutecznym sprawowaniu nadzoru właścicielskiego
- Rola rady nadzorczej w sprawowaniu nadzoru właścicielskiego
- jak zorganizować pracę RN, by pracowała skutecznie i efektywnie
- jak zorganizować sposób współpracy z Zarządem
- kierunki kontroli sprawowanej przez RN co powinno zwrócić jej uwagę w sprawowanym nadzorze
- Zmiany w zakresie nadzoru nad spółkami skarbu państwa - nowelizacja ustawy o zarządzaniu mieniem państwowym i jej konsekwencje dla nadzoru właścicielskiego
Agnieszka Nalazek
Radca Prawny, Kwaśnicki, Wróbel & Partnerzy
Zakończenie I dnia szkolenia
Logowanie na platformę
Praktyczne aspekty i narzędzia raportowania zarządczego w Grupie Kapitałowej
- Raportowanie w GK od strony prawnej i ekonomicznej - jak sporządzać sprawozdania z działalności spółki w zespole rozproszonym
- Proces raportowania zarządczego w Grupie Kapitałowej
- Raportowanie zarządcze z różnych systemów i struktur finansowo-księgowych
- Wyłączenia i transformacje zarządcze w Grupie Kapitałowej/raportowanie segmentów biznesowych
Mariusz Sumiński
Dyrektor Zarządzający, FlexiSolution
Przerwa
Wpływ COVID19 na sprawozdawczość przedsiębiorstw i Grup Kapitałowych
- Wpływ COVID19 na sprawozdawczość na 31 grudnia 2019 r.
- Spodziewany wpływ COVID 19 na sprawozdawczość 2020 r.
- zdarzenia po dniu bilansowym oraz kwestia kontynuacji działalności
- wycena aktywów niefinansowych
- rezerwy
- podatek dochodowy
- ulgi leasingowe
- dotacje rządowe
- instrumenty finansowe
- rozpoznanie przychodu
- alternatywne pomiary wyników
Monika Kaczorek
Partner i biegły rewident, Mazars
Zakończenie szkolenia
Opis wydarzenia
Udział w warsztacie pozwoli Państwu zapoznać się z regulacjami, które należy i warto implementować w Państwa firmach, tak by jak najbardziej zoptymalizować współpracę w ramach Grup Kapitałowych. W trakcie spotkania omówimy kwestie związane z raportowaniem i sprawozdawczością. Przedstawimy, jak stworzyć skuteczny system zarządzania ryzykiem nadużyć w Grupach Kapitałowych oraz jak odpowiednio skonstruować umowę o współpracy pomiędzy spółkami grupy. Szczegółowe omówienie pozakodeksowych instrumentów nadzoru właścicielskiego w kluczowych zakresach funkcjonowania holdingów, będzie dla Państwa znakomitą sposobnością, by przenieść pewne skuteczne rozwiązania na grunt Państwa organizacji. Spotkanie pozwoli skonfrontować własne praktyki z doświadczeniami innych Uczestników oraz uznanych Ekspertów.
Główne zagadnienia:
- Umowy o współpracy między spółkami
- Raportowanie w Grupie Kapitałowej - prawna strona i ekonomiczna dla całej grupy
- Sprawozdawczość finansowa - co powinno zwrócić uwagę służb nadzoru właścicielskiego i komitetu audytu
- Jak zorganizować nadzór właścicielski w GK - zasady funkcjonowania nadzoru, możliwości nadzoru i kontroli w spółkach zależnych
Grupa docelowa:
Konferencja skierowana jest do Grup Kapitałowych w szczególności do pracowników działów: nadzoru, nadzoru właścicielskiego, controlingu, audytu, korporacyjnego, compliance, finansowego, prawnego
Techniczne szczegóły szkolenia
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy webinarowej.
Podczas trwania prelekcji, uczestnicy mają możliwość zadawania pytań Prelegentowi i uczestniczenia w dyskusji poprzez czat.
Prezentacje prowadzących będą udostępnione na platformie online.
Każdy z uczestników otrzyma również materiały oraz certyfikat w wersji elektronicznej.
Do wzięcia udziału niezbędny jest komputer z dostępem do kamery i mikrofonu oraz dostęp do internetu.
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Problematyka nadzoru w Grupie Kapitałowej - Praktyczne aspekty raportowania i sprawozdawczości „Konferencji” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Konferencji
-
Warunkiem uczestnictwa w Konferencji jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Konferencji wynosi:
-
2 195 zł + 23% VAT
-
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 22.06.2020 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Konferencji obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Konferencji;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO).
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Problematyka nadzoru w Grupie Kapitałowej - Praktyczne aspekty raportowania i sprawozdawczości (dalej: „Konferencja”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-241), przy ul. Długiej 44/50 (dalej: „Organizator”).
-
Konferencja odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Konferencji i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Konferencji.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie, formule, lokalizacji Konferencji i/albo prowadzących.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Konferencji, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Konferencji, o ile takowa jest organizowana, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 21.05.2020 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 21.05.2020 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Konferencji, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Konferencja odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Konferencji.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Konferencja, o ile takowy był organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Konferencji o ile takowy był organizowany a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Konferencji, o ile takowy jest organizowany, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Konferencji.