Ochrona konsumenta - najnowsze zmiany prawne, trendy, kierunki rozwoju
Grupa tematyczna: Energetyka, Branża deweloperska, Grupy kapitałowe, Finanse, Prawo, Nieruchomości
Tagi: UOKiK | konsument | ochrona konsumenta
Data: 22-23.03.2021r.
Program
Rejestracja Uczestników
UOKiK rośnie w siłę. Nowe uprawnienia w sprawach konsumenckich
- Uprawnienia UOKiK w zakresie blokowania domen i zakupu kontrolowanego
- Przeszukanie - jak się do niego przygotować
- Ochrona LPP (legal professional privilege) – kogo obejmuje, na czym polega
- Request for information – od kogo i jakich informacje może żądać UOKiK
- Uprawnienia UOKiK w zakresie nieuzasadnionego blokowania geograficznego
- UOKiK nie zawsze zadziała – na przykładzie internetowej sprzedaży w modelu dropshipping’u
Katarzyna Racka
BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
Przerwa
Klauzule modyfikacyjne – quo vadis, UOKiK?
- Jak było, jak jest, czego się spodziewać w przyszłości – przegląd najnowszego orzecznictwa;
- Elementy „modelowej” klauzuli modyfikacyjnej;
- Czy możliwe jest wypracowanie uniwersalnej klauzuli modyfikacyjnej dla wszystkich sektorów?
Anna Gulińska
Dentons
Przerwa
Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów
- Trendy orzecznicze
- Odpowiedzialność kadry menadżerskiej
- Niedozwolone postanowienia umowne (opłaty za zaświadczenia, fikcja doręczeń, nieokreślone wysokości opłat etc.)
Łukasz Wroński
Kancelaria BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
Ochrona konsumenta w świetle działań innych organów chroniących. Kierunki rozwoju
- Reklamacje oraz znaczenie Rzeczników Praw Konsumentów i stałych sądów polubownych przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej
Marcin Alberski
Kancelaria Bird & Bird
Zakończenie dnia I
Rejestracja Uczestników
Ochrona konsumenta a nowe technologie – szanse, ryzyka, wyzwania, czyli bezpieczna transformacja w sektorze produktów konsumenckich i handlu.
- Jak pandemia zmieniła wzorce konsumpcji , co z nami zostanie na stałe i jak zapewnić należyta ochronę
- Fin Tech
- Personalizowanie klienta
- Kampanie informacyjne i relacje z konsumentem
Prof. INP PAN dr hab. Paweł Podrecki
Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
dr hab. Jan Byrski
Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Przerwa
Rozszerzenie ochrony konsumenckiej na niektórych przedsiębiorców – aspekty praktyczne
- Kiedy umowa ma dla przedsiębiorcy zawodowy charakter – koncepcje i przykłady;
- Klauzule abuzywne w umowach z przedsiębiorcami – identyfikacja, ocena ryzyka, działanie;
- Odstąpienie od umowy zawartej na odległość – sposób implementacji w działalności e-commerce;
Katarzyna Menszig-Wiese
Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Przerwa
Ochrona konsumenta na gruncie prawa polskiego i unijnego
- Unijny, 5 letni program ochrony konsumenta
- Projekt dyrektywy w sprawie powództw przedstawicielskich w celu ochrony zbiorowych interesów konsumentów
- Projekt nowelizacji ustawy o prawach konsumenta
Weronika Herbet
Kancelaria BWHS Wojciechowski Springer i Wspólnicy
Nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej
- Tryby zawierania i rozwiązywania umów,
- Określenie treści i obowiązków przedumownych oraz obowiązek zwięzłego podsumowania warunków zawartych w umowie
- Obowiązki dostawcy wobec konsumenta
- Zgody klienta (mikro/małego przedsiębiorcy, organizacji pozarządowej) na rezygnację z uprawnień konsumenckich
Artur Piechocki
APLAW
Zakończenie dnia II
Opis wydarzenia
Podczas dwudniowych warsztatów zgłębimy tematykę ochrony praw konsumentów, której to zarówno polski jak i unijny prawodawca poświęca ostatnio sporo uwagi. Mamy nowe strategie unijne, dyrektywy, a niedawno opublikowano nowy projekt ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy – Kodeks cywilny. Opowiemy o praktykach naruszających zbiorowe interesy konsumentów, klauzulach modyfikacyjnych, o konsumencie w świecie nowoczesnych technologii, o ostatnio nabytych uprawnieniach i postępowaniach UOKIK. Omówimy także Nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej. Podsumujemy praktykę rozszerzenia uprawnień konsumenckich na niektórych przedsiębiorców. Zachęcamy do zapoznania się z programem, gdzie odnajdą Państwo jeszcze wiele innych, ciekawych wątków!
Główne zagadnienia:
- Klauzule modyfikacyjne – quo vadis, UOKiK?
- Praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów
- UOKiK rośnie w siłę. Nowe uprawnienia w sprawach konsumenckich
- Ochrona konsumenta a nowe technologie
- Rozszerzenie ochrony konsumenckiej na niektórych przedsiębiorców – aspekty praktyczne
- Nowe Prawo Komunikacji Elektronicznej
Grupa docelowa:
Wydarzenie skierowane jest przede wszystkim do prezesów i członków zarządu, dyrektorów, kierowników oraz specjalistów. Zapraszamy także przedstawicieli kancelarii prawnych, a także wszystkie osoby zainteresowane tą tematyką.
DZIAŁY:
- Obsługi Klienta
- Sprzedaży
- Obsługi Rynku Masowego
- Umów
- Prawny
- Compliance
- Bezpieczeństwa
- Zarząd
- Kontroling
Kontakt w sprawie uczestnictwa:
Alicja Zadroga
Sales Director
Knowledge Brokers Department
M: +48 791 989 883
e-mail: a.zadroga@mmcpolska.pl
Kontakt w sprawach merytorycznych:
Julianna Bukowska
Project Manager
Conferences Department
M: +48 534320075
e-mail: j.bukowska@mmcpolska.pl
JESTEŚMY ONLINE
Regulamin
Wyciąg z §3 poniższego Regulaminu:
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.02.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.02.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
REGULAMIN UCZESTNICTWA W Ochrona konsumenta - najnowsze zmiany prawne, trendy, kierunki rozwoju „Wydarzenie” zwany dalej „Regulaminem”
§1
Zasady uczestnictwa w Wydarzeniu
-
Warunkiem uczestnictwa w Wydarzeniu jest dokonanie zgłoszenia Uczestników (zgodnie z definicją §2 ust. 5 poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej www.mmcpolska.pl i uiszczenie opłaty za uczestnictwo we wskazanym terminie.
-
Koszt uczestnictwa jednego Uczestnika w Wydarzeniu wynosi, w zależności o terminu dokonania zgłoszenia:
-
1 995 zł + 23% VAT do 22.02.2021 r.
-
2 395 zł + 23% VAT po 22.02.2021 r.
-
-
Cena uczestnictwa obejmuje prelekcje, materiały oraz certyfikat potwierdzający udział.
-
Ostateczny termin nadsyłania zgłoszeń to 22.03.2021 r.
-
Za termin dostarczenia zgłoszenia uznaje się datę jego wpływu na adres mailowy Organizatora.
-
Zgłoszenie jest ważne i uważa się za potwierdzone w momencie otrzymania, na adres e-mail wskazany przez Zgłaszającego, wiadomości e-mail z potwierdzeniem zgłoszenia i fakturą pro-forma.
-
Dokonanie zgłoszenia zgodnie z powyższymi ustępami jest wiążącą umową i jest równoznaczne z zapoznaniem się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacją zawartych w nim warunków, w tym zapłatą za dokonanie zgłoszenia.
- Udział w Wydarzeniu obejmuje:
- utrwalanie wizerunku Uczestników w postaci fotografii analogowych lub cyfrowych, streamingu w Internecie, wideogramów lub utworów audiowizualnych podczas Wydarzenia;
- przetwarzanie danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2019 roku (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000) o ochronie danych osobowych oraz Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych (RODO), w tym w szczególności poprzez noszenie przez Uczestników w widocznym miejscu identyfikatorów obejmujących następujące dane osobowe: imię, nazwisko, firma.
§2
Postanowienia ogólne
-
Organizatorem Ochrona konsumenta - najnowsze zmiany prawne, trendy, kierunki rozwoju (dalej: „Wydarzenie”), jest MM Conferences S. A. z siedzibą w Warszawie (00-193), przy ul. Stawki 2 (dalej: „Organizator”).
-
Wydarzenie odbywa się w miejscu i w czasie wskazanym przez Organizatora.
-
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część zgłoszenia uczestnictwa, które następuje poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w §1 ust. 1.
-
„Zgłaszający” to podmiot, który poprzez uzupełnienie formularzy zgłasza uczestnika/uczestników Wydarzenia i dokonuje płatności na podstawie otrzymanej faktury pro-forma.
-
„Uczestnik” to osoba/osoby, zgłoszone przez Zgłaszającego, które mają prawo do udziału w Wydarzeniu.
-
Organizator zastrzega sobie prawo selekcji zgłoszeń, w szczególności do odrzucania zgłoszeń kierowanych przez podmioty prowadzące działalność konkurencyjną wobec Organizatora.
-
Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w terminie, programie, miejscu, prowadzących i/albo formule wydarzenia.
§3
Płatność i rezygnacja
-
Płatności, zgodnie z otrzymaną fakturą pro-forma należy dokonać w terminie 14 (czternastu) dni od jej otrzymania jednakże przed dniem Wydarzenia, o ile zgłoszenie jej dotyczy, na numer rachunku bankowego na niej wskazany.
-
Rezygnacji z uczestnictw w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, można dokonać w każdym momencie z zastrzeżeniem poniższych ustępów.
-
Rezygnację z uczestnictwa w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, należy dokonać pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §2 ust. 1.
-
Za „Dzień Zgłoszenia Rezygnacji”, uznaje się datę stempla pocztowego.
-
W przypadku rezygnacji do dn. 22.02.2021 r. włącznie, Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 400 zł netto + VAT.
-
W przypadku rezygnacji po dn. 22.02.2021 r., Zgłaszający zobowiązany jest do pokrycia 100% wartości netto kosztów udziału, którego dotyczy rezygnacja powiększonych o należny VAT.
-
W przypadku, gdy pomimo dokonania rezygnacji, Uczestnik/Uczestnicy wziął/wzięli udział w Wydarzeniu, o ile takowy były organizowany (w sytuacji gdy Wydarzenie odbywa się po Dniu Zgłoszenia Rezygnacji a przed dniem doręczenia odstąpienia do Organizatora), Zgłaszający ma obowiązek zapłacić pełną kwotę za uczestnictwa osób, które wzięły udział w Wydarzeniu.
-
W przypadku, gdy Zgłaszającym jest osoba fizyczna a zgłoszenie nie dotyczy prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, rezygnacji można dokonać w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia, pisemnie, listem priorytetowym, na adres siedziby Organizatora wskazany w §1 ust. 1.
-
Jeżeli przed upływem 14-dniowego terminu na odstąpienie i przed Dniem Zgłoszenia Rezygnacji, o których mowa w ust. 3 i 4 powyżej, odbędzie się Wydarzenie, o ile takowe było organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w niej, Zgłaszający zostanie obciążony pełnymi kosztami, według otrzymanej faktury pro-forma.
-
Brak rezygnacji z udziału i nie wzięcie udziału w Wydarzeniu, o ile takowe był organizowane a zgłoszenie dotyczyło udziału w niej, powoduje obciążenie pełnymi kosztami uczestnictwa.
-
Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.
-
Zamiast Uczestnika w Wydarzeniu, o ile takowe jest organizowane, a zgłoszenie dotyczyło uczestnictwa w nim, może wziąć udział inna osoba pod warunkiem przesłania danych osoby zastępczej drogą mailową w terminie do 7 (siedmiu) dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.